Betting odds:

Det Bästa Spelbolaget med Bäst Kundtjänst

Att välja spelbolaget som erbjuder absolut bäst kundtjänst

I en perfekt värld flyter allt på som det ska såväl som att kundtjänsten är exceptionell. Hur som helst är det faktiskt inte den världen vi lever i, därav kan det vara skönt att veta att spelbolaget erbjuder bäst kundtjänst. Ibland går det helt enkelt inte som man tänkt sig, du kanske undrar över något du inte hittar svaret på. Eftersom du faktiskt sätter in pengar på bettingsidan. Du uppger även en hel del av din finansiella, personliga information. Då är det av största vikt att där finns någon nära till hands som kan hjälpa till och guida dig till en lösning. Hur enkelt de än må vara kan det ändå vara skönt med lite assistans så allt går så smidigt som möjligt.

 

Hur vi gjorde vårt val

En av de viktigaste sakerna vi undersökt är på hur många sätt man kan komma i kontakt med spelbolaget. Självklart är det bättre ju fler alternativ som erbjuds. Om de bettingsidor du registrerat dig på erbjuder kontakt via telefon, live chatt, e-post, Twitter, Facebook etc… kommer just denna bettingsida få mycket högre poäng än bettingsidor som bara erbjuder livechatt och e-post. De spelbolagen som erbjuder telefonsupport rankar garanterat högre eftersom det är viktigt att ha möjligheten att faktiskt kunna prata med en person när det behövs.

En annan sak som också hamnar högt på listan när det gäller bäst kundtjänst är deras tillgänglighet. Bäst kundtjänst ska finnas till ditt förfogande dygnet runt, i alla fall via ett av alternativen. Många spelbolag erbjuder livechatt 24/7 och de flesta har telefonsupport vissa timmar på dygnet. De bästa bettingsidor erbjuder även telefonsupport dygnet runt, med högst kompetenta agenter. Det är även prioriterat när bettingsidor på nätet erbjuder ett lokalt/gratis telefonnummer, så man slipper spendera en förmögenhet när man behöver komma i kontakt.

Vi har testat att kontakta alla spelbolag när vi undersökt om de erbjuder bäst kundtjänst. Det vi tittat mest på är hur snabbt de svarar via de olika alternativen som erbjuds. Här kommer ett par kriterier vi haft i åtanke när vi utvärderat spelbolagens kundtjänst:

 Svarar dem på ditt mejl på ett par timmar, eller tar det flera dagar?

 Hur länge får man vänta i chattkön innan en agent blev ledig?

 Hur länge får man sitta i telefonkö innan man kommer i kontakt?

 Sist men inte minst, hur pass trevliga och hjälpfulla är agenterna när de väl svarat?

Även om det går snabbt och enkelt att komma fram måste vi ändå se till att de kan hantera alla ärende, och givetvis ska det gå snabbt. Kvalitet över kvantitet!

Varför kundtjänsten är viktig

Nu för tiden är nivån på kundtjänsten ett av områdena som har störst betydelse när det gäller att attrahera kunder. Vi alla vet att det inte alltid går som man vill, det är just då vi måste veta att hjälpen finns nära tillhands för att lösa problemet så fort som möjligt. Eftersom kundtjänsten är mycket viktig för nybörjare tenderar bettingsidor som får bra poäng i denna kategori också att få bra poäng på bäst spelbolag för nybörjare.

Bra kundtjänst = stort förtroende

I djungeln av bettingsidor på nätet är kunderna oftast lojala av en anledning. Varför ska de hänga kvar om de inte behöver? På grund av den stora konkurrensen måste bettingsidor erbjuda en riktigt bra kundtjänst om de vill behålla sina kunder, men även för att skapa ett förtroende. Med detta sagt förstår vi enkelt att spelbolagen som varit med längt också har bäst kundtjänst. Om bettingsidan inte tillgodoser dig med en bra kundtjänst kommer du inte ha speciellt stort förtroende för spelbolaget. Vilket är en mycket viktig del i relationen mellan spelare och spelbolag.

Det är viktigare än bäst odds

Det är ganska självklart att bra oddsbonusar och bäst odds är viktigt när man utvärderar ett spelbolag. I verkligheten är dock kundtjänsten viktigare än dessa faktorer. Innan du sätter in pengar på en bettingsida måste du veta att spelbolaget ser till ditt bästa och det kan du bara göra om du valt en bettingsida med bäst kundtjänst.

Bra kundtjänst = mindre problem

Det spelar ingen roll hur bra ett spelbolag är, problem kommer ändå att uppstå. Teknologin kan skapa problem, till och med den mänskliga faktorn har en tendens att skapa problem. Inte ett enda spelbolag på nätet kan vara perfekt hela tiden. Men om problemet hanteras snabbt och professionellt, då lär det inte eskalera, vilket i slutändan är det viktigaste. Om du vet att där finns någon som felfritt hanterar ditt ärende, då är dessa händelser inga problem.

Bäst kundtjänst = glada kunder

Förr i tiden, var folk mer fokuserade på bäst odds. Det spelade ingen roll, allt handlade om att få ut mest värde för pengarna. Allt som spelade roll var att hitta bäst odds. Så är inte fallet idag, du förtjänar att behandlas som en människa och du förtjänar även en prefekt upplevelse. Att spendera sin tid hos ett spelbolag som inte bryr sig om dig som person och bara tänker på dina pengar är inget man strävar efter. De måste tänka på att du faktiskt är en människa och inte bara en siffra. Om spelbolaget du registrerat dig på ger dig bäst kundtjänst, då vet du även att de bryr sig om dig som en person.

Rekommenderad: